Výměna motorového oleje
Výměna motorového oleje je u golfíka snadná. Dá se říct, že stejná jako např. u favorita. Olejový filtr je totiž pěkně přístupný zepředu motoru. Pravda, je tam trochu natěsno, ale nic hrozného.
Olej zachytávám do takové šikovné nádoby Hazet - koupeno v Auto kelly. Je to výborná věc. Má totiž i odkapávač na olejový filtr, měrku a i vylévací hrdlo. Motor zahřeju na provozní teplotu, přizvednu auto a vyšroubuji výpustný šroub na vaně (klíč 19). Ještě se povolí nalévací otvor nahoře na motoru. Pak auto spustím a nechám olej pořádně a poctivě odkapat (klidně i 30 min). Poté vyndám olejový filtr. Předtím sundám spodní plastový kryt motoru (4x torx) - pak totiž olej z filtru může pěkně odtéct do nádoby. Jde to i bez sundání, ale olej pak teče všude.
Poté se vrátí šroub, našroubuje nový filtr (těsnění lehce máznout novým olejem), nasadí kryt a naleje nový olej. Doliju vždy raději méně, třeba do poloviny měrky, pak na chvíli nastartuju motor, aby se olej dostal i do filtru a měřím po pauze znova. Pak už jen doleji cca do 3/4 měrky. Nikdy nedávat přes max.rysku. Ani na horní rysce už to není úplně dobře. Oleje jinak má být 3,2 litru.
Pak se vynuluje servisní interval.
Postup: držte kolík pro denní km (vpravo), zapněte zapalování, pusťte kolík a otečte levým kolíkem (u otáčkoměru) doprava.
Konstrukce olejového filtru
A jako bonus sem přikládám fotky "vnitřností" filtru. Mě samotného zajímalo, jak to vlastně vypadá, jaké tam jsou součástky a to naživo. Tak přišel "příčný řez korpusem" flexou :-D.